Kinek érdekes az eSport marketing?

4 hónapja
FLegby

Nézzük a RIOT példáját, akik a 2017-es terveikben rávilágítottak, hogy kulcskérdésnek tartják, hogy a LoL, mint eSport megtartsa a saját presztizsét, például a Dota 2 The International, vagy a CSGO majorokkal szemben. Ennek megfelelően változásokat terveznek 2017-re, melyek azt eredményezik majd, hogy mind az összdíjazás szintjén, mint pedig a profi játékosfizetések szintjénj a LoL továbbra is hosszútávú perspektívát kínál majd mindazoknak, akik az esport ezen ágát komolyan veszik, és így magas szintű versenyt és közvetítést ígér a nézőknek is. A nézők az egyik kulcs a hosszútávú sikerhez - a közösségi finanszírozás opciója révén -, de a profi játékosok és azok szervezetei is. Utóbbiak például részesedést kaphatnak majd, csak úgy ahogy a Faceit Pro League - ECS - ígéri ezt az ott részt vevő CSGO csapatoknak.

És ezen kívül a szponzorpénzek belapátolása is megjelenik mint harmadik alappillér. Ami a szponzoroknak igen jó hír, hogy valamiért az esportoló és az esportot néző közönség, kifejezetten elfogadó, mondhatni toleráns a reklámokkal kapcsolatban. Egy széleskörű felmérésben a megkérdezettek 85%-a pozitívan nyilatkozik erről a kérdésről, méghozzá az alábbi megoszlásban. 43% szerint, egyrészt örülnek, ha egy márka a kedvenc játékukkal kapcsolatosan jelenik meg, és így esélyesnek tartják, hogy a jövőben nagyobb eséllyel válasszák ezt a márkát. A másik 42% is hasonlóan pozitívan nyilatkozott, de a visszajelzésük szerint a túlzott marketing jelenlét erőltetett érzést kelthet, és így visszafelé sülhet el.

Még két másik fő csoport van, a játékosok, és azokat akik játszanak is és nézik is az esport eseményeket. Előbbiek mint kiderült a leginkább elfogadóak, 59%-ban látják pozitívan ha egy szponzor a játékon keresztül közelít hozzájuk, viszont nézők esetén ez a szám már csak 33%.

Azon márkáknak akik az esport fanatikusokat próbálják megcélozni azt is figyelembe kell venniük, hogy itt nem csupán informatikai cégek, hardware gyártók jöhetnek szóba. Emlékezzük csak az ELEAGUE alatt hallható Buffalo Wild Wings reklámra vagy még inkább a hallgatósághoz igazított Arby’s spotokra:

 

 

Ezzel együtt a valóban potenciális eSport hirdetők rangsora a következőképpen néz ki jelenleg:

Energiaitalok (Redbull)
Hardware gyártók (Zowie, ASUS, Razer)
Sport italok (Powerrade, Gatorade)
Szórakoztatóipar (Netflix)
FMCG (Chips, Cukrok, stb)